Fakta om afdelingen
Regionspsykiatrien Gødstrup er en stor voksenpsykiatrisk afdeling. Det betyder en afdeling med stor faglig bredde, som giver mulighed for at arbejde inden for en række spændende psykiatriske specialeområder.
Som uddannelseslæge i Regionspsykiatrien Gødstrup vil du opleve stor fleksibilitet, såvel i arbejdstilrettelæggelsen som i sammensætning af din individuelle uddannelsesplan.
Du vil få et bredt spektrum af spændende opgaver, god støtte og hensyntagen til dine karriereønsker og et godt kollegialt miljø.
Vi garanterer dig spændende udfordringer og en attraktiv arbejdsplads, hvor du får stor mulighed for at præge kulturen og de gode samarbejdsrelationer. Ud over faglighed sætter vi særligt sociale og personlige kompetencer og engagement i højsædet for at sikre bedst mulig behandling af patienter samt det gode arbejdsmiljø. Du vil blive en del af et dedikeret medarbejderteam.
Vi har undervisningsforpligtelser og har til opgave at varetage den kliniske lægelige undervisning og uddannelse af:
- Lægestuderende
- Speciallæger i psykiatri:
- Læger i introduktionsstilling – I-læger
- Læger i hoveduddannelsesstilling – H-læger i H1- eller H2- forløb.
- Speciallæger i almen medicin – AP-læger
- Speciallæger i neurologi (sideuddannelse)
Organisering
Uddannelsesansvarlig ledende overlæge
Michael Bo Pedersen
Telefon: 3052 1462
Mail: michpd@rm.dk
Hjemmeside
- Regionspsykiatrien Gødstrups hjemmeside for patienter og pårørende
- Regionspsykiatrien Gødstrups hjemmeside for fagpersoner
Arbejdsopgaver og -tilrettelæggelse
Arbejdsdagen er præget af selvstændigt arbejde under tæt supervision afhængig af uddannelsesniveauet. Der er en stor alsidighed i opgaverne på grund af de komplekse problemstillinger, vi arbejder med.
Dine arbejdsopgaver er bl.a.:
- Varetage vagtfunktion
- Samtaler; herunder bl.a. journaloptagelse, gennemgang og stuegang
- Udfærdigelse af behandlingsplan i samarbejde med patienten
- Involvering ved tvangsforanstaltninger
- Udskrivelse af patienter, vurdering af selvmordsrisiko samt udarbejdelse af epikriser.
Din introduktion
Inden du starter i Regionspsykiatrien Gødstrup, vil du få din vagtplan og blive tilmeldt det generelle introduktionsprogram. Vi udarbejder også et individuelt introduktionsprogram, som du følger de første uger.
I det fremsendte introduktionsprogram kan du se, hvem der er din uddannelsesvejleder, samt hvornår du skal have din første vejledersamtale. Du planlægger sammen med din uddannelsesvejleder, hvordan din kompetenceudvikling skal foregå. Ved det første vejledermøde udarbejder I et individuelt uddannelsesprogram, som skal uploades på uddannelseslaege.dk.
Der er lavet en drejebog i afdelingen, som giver en grundig forklaring på, hvordan uddannelsespapirer (bl.a. uddannelsesplan og kompetenceskema) skal godkendes og gemmes på hjemmesiden.
Vi tilstræber, at du har den samme uddannelsesvejleder under hele dit forløb, men du kan potentielt få vekslende kliniske vejledere. Det kommer an på, hvilken enhed du er tilknyttet.
Undervisning, konferencer og kurser
I Regionspsykiatrien Gødstrup har vi:
- Teoretisk uddannelse i form af ugentlige undervisninger, herunder journal club
- Kliniske og teoretiske konferencer
- Bedside-sparring med speciallæger.
Undervisningsprogrammet udarbejdes for en måned ad gangen.
Vi forventer, at alle læger deltager i undervisningen, både som formidler og tilhører.
Forskning
Der er forskning i afdelingen. Regionspsykiatrien Gødstrup er en del af regionens forskningsstrategi.
Uddannelsesmiljø
Der er stort fokus på uddannelsesmiljøet, da vi ved, at det er af stor betydning for trivsel og læring.
Du kan dagligt få klinisk vejledning ved overlægen i dit afsnit eller dennes stedfortræder.
I afdelingen er der etableret et kontormiljø for læger, hvor bl.a. de yngre læger har mulighed for at samles. Samtidig er der mulighed for at søge sparring hos speciallæger og den uddannelsesansvarlige ledende overlæge, som sidder i umiddelbar nærhed heraf.
Der holdes månedlige møder i uddannelsesteamet med deltagelse af UKYL og repræsentanter for yngre læger. I teamet arbejder man løbende på udviklings- og forbedringstiltag i forbindelse med uddannelsesmiljøet for yngre læger.